onsdag 4 juli 2012

Almedalen 2012

Om knappt två timmar ska jag bege mig till Visby Strand Congress & Events för att delta i en panel på temat Fria informationsflöden och förändrade medievanor - hotas kvalitetsmedierna? som anordnas av Medieföretagen. Jag ska inleda panelen och vet ännu inte riktigt vad jag ska säga. Vad hinner man säga på fem minuter? Det funderar jag på samtidigt som jag lyssnar på Eddy Meduza på radion i den hyrda lägenheten. Undrar om Eddy Meduza använde kvalitetsmedier?

Politikerveckan i Almedalen är en märklig företeelse. Drygt 1800 programpunkter i programmet, plus allt annat som pågår här och var. Nästan 1000 arrangörer. Hur mycket folk som är här, vet jag inte. Men det är många. Att få i sig middag på kvällen efter partiledartalen är en bedrift. Att få tag på boende och resa var inte heller helt enkel. Jag undrar vad människor får med sig från detta kaos. Något värdefullt? Jag undrar vad jag själv kommer att få med mig härifrån när jag åker hem imorgon.

Inga kommentarer: