lördag 28 april 2012

För några år sedan ägnade jag en sommarvecka åt att lära mig Facebook. Idag skulle jag inte vilja vara utan mina vänner och bekanta där. Att ägna tid åt det tar förvisso tid, men det är värt varje timme.

Jag har också försökt förstå poängen med Twitter. Ifråga om det har jag misslyckats totalt. Jag är en kortfattad person, men inte kortfattad. Å andra sidan måste man ju inte vara så aktiv själv; man kan ju följa andra. Men jag har svårt att orientera mig bland hashtags och dem jag följer också. Nu och då provar jag igen, fast än så länge utan större framgång. 

Nu gör jag ett försök att förstå poängen med att ha en blogg. Den här helgen handlar det mest om att lära sig mallen, men mer substantiella inlägg ska följa.

Att sociala medier är viktigt hyser jag inga som helst tvivel om. Frågan är hur kompatibel jag är med dem. Det får framtiden utvisa.